Regulamin zapisów na konferencje i szkolenia organizowane przez Instytut Metropolitalny i pobierania opłat

Niniejszy regulamin zwany dalej jest "Regulaminem". Pobierz PDF. 

I. Postanowienia ogólne

[Organizator, forma zapisów, definicje]
1. Zapisy na konferencje i szkolenia, których organizatorem jest Instytut Metropolitalny z siedzibą w Gdańsku (80-236), Aleja Grunwaldzka 5, NIP 6040117349, zarejestrowanej pod nr KRS 0000331257 przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy KRS, nr REGON 220808909 (dalej: „Organizator”) odbywają się za pośrednictwem strony internetowej im.edu.pl na podstronie danej konferencji lub szkolenia (dalej: „Wydarzenie”).

[Formy kontaktu z Organizatorem]
2. Kontakt z Organizatorem jest możliwy pod adresem: biuro@im.edu.pl lub pod numerem tel.: 727-545-252, bądź z wykorzystaniem korespondencji listownej. Zastrzegamy, że w przypadku kontaktu za pośrednictwem korespondencji listownej, możemy odpowiedzieć wyłącznie na podany w tej korespondencji adres e-mail. Nie odpowiadamy na przesyłki zawierające niezamówione informacje handlowe lub reklamy. Podstawową drogą kontaktu jest poczta elektroniczna.

[Punkt kontaktowy i właściwy język]
3. Organizator ustanawia punkt kontaktowy pod adresem biuro@im.edu.pl, który jest punktem kontaktowym w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE. Językiem właściwym do kontaktu jest język polski.

[Wiążąca moc Regulaminu]
4. Akceptacja niniejszego Regulaminu jest konieczna w celu zapisu na Wydarzenie.

[Normy szczególne i kolizyjne]
5. Niniejszy Regulamin ma charakter norm ogólnych, tzn. na podstronie internetowej danego Wydarzenia mogą zostać zamieszczone postanowienia szczególne dotyczące zapisów na określone Wydarzenie. W razie sprzeczności między postanowieniami szczególnymi a postanowieniami niniejszego Regulaminu, pierwszeństwo mają wskazane postanowienia szczególne.


[Dostępność regulaminu]
6. Z niniejszym Regulaminem można zapoznać się bezpośrednio na stronie internetowej Organizatora. Niniejszy Regulamin można pobrać też w formie pliku elektronicznego PDF.

II. Zasady zapisów na Wydarzenia

[Zawarcie umowy]
7. W celu zapisania na Wydarzenie należy:
1) wypełnić formularz zapisu na podstronie danego Wydarzenia podając: imię, nazwisko, swój adres e-mail oraz afiliację,
2) uiścić opłatę konferencyjną podaną na podstronie danego Wydarzenia za pośrednictwem systemu płatności internetowych (przelewy24.pl).
8. Wykonanie czynności, o których mowa w pkt. 7 Regulaminu, oznacza zawarcie umowy o udział w danym Wydarzeniu.

[Dane dodatkowe]
9. Jeśli w formularzu zapisu podano dodatkowe dane, np. numer telefonu czy zakres Wydarzenia (jeśli jest ono podzielone na części i Organizator przewiduje możliwość udziału w części Wydarzenia), to należy wypełnić wszystkie pola formularza, które są wymagane. System zapisów informuje na bieżąco (za pośrednictwem podstrony z formularzem zapisów) użytkownika dokonującego zapisu o błędnym wypełnieniu formularza.

[Cel zbierania danych]
10. Dane podawane w formularzu zapisów są potrzebne Organizatorowi do celów kontaktowych i organizacyjnych związanych z charakterem określonego Wydarzenia.

[Wtórny charakter potwierdzenia zapisu]
11. Zapis na Wydarzenie potwierdzany jest automatycznie poprzez komunikat wyświetlany na stronie internetowej lub przysłany automatycznie adres e-mail.

[Brak potwierdzenia i odpowiedzialność Organizatora]
12. W razie braku potwierdzenia w ciągu 24 godzin, mimo spełnienia warunków, o których mowa w pkt. 7. i 9. Regulaminu, zapisujący się uczestnik powinien zgłosić tę okoliczność pod adres biuro@im.edu.pl wskazując, na jakie Wydarzenie się zapisywał. W braku potwierdzenia i niezgłoszenia tego braku przez zapisującego się uczestnika, umowę uważa się za niezawartą.
[Usługi towarzyszące i zgody dodatkowe]
13. Formularz zapisów może zawierać proponowane przez Organizatora dane, niekonieczne do skuteczności zapisu i których podanie jest w pełni dobrowolne, w szczególności:
1) prośbę użytkownika o zapis do Newslettera Organizatora, który jest odrębnie świadczoną usługą drogą elektroniczną, polegającą na przesyłaniu informacji o działalności Organizatora i jego publikacji; regulamin Newslettera znajduje się pod adresem: https://im.edu.pl/regulamin-newsletter .
2) prośbę o wystawienie faktury VAT wraz z danymi niezbędnymi do tej faktury (jak np. nazwa podmiotu, adres, numer identyfikacji podatkowej itp.),
3) zgodę na publikację wizerunku zapisującego się uczestnika podczas Wydarzenia, na który jest zapisane.
[Zakaz podawania treści o charakterze bezprawnym]
14. Zabronione jest podawanie w formularzu zapisów treści o charakterze bezprawnym, w szczególności danych nieprawdziwych.

[Jeden zapis – jedna osoba]
15. Za pośrednictwem formularza zapisów może zapisać się na Wydarzenie tylko jedna osoba.

[Jedna osoba – jedno miejsce]
16. Jedna osoba zapisująca się na dane Wydarzenie zajmuje jedno miejsce na to Wydarzenie.

[Zapisy wielu osób za jednym razem]
17. W przypadku chęci zgłoszenia wielu osób na dane Wydarzenie, należy skorzystać z możliwości indywidualnego zamówienia kierowanego do Organizatora za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej podanej każdorazowo na podstronie danego Wydarzenia, o ile Organizator przewiduje takie zapisy. Sposób płatności wskazywany jest wówczas w zwrotnym potwierdzeniu zapisu.

III. Minimalne wymagania techniczne

[Wymagania sprzętowe i dotyczące oprogramowania]
18. W celu zapisania się na Wydarzenie należy korzystać z:
1) końcowego urządzenia telekomunikacyjnego lub komputera z dostępem do sieci Internet, umożliwiającego wyświetlenie strony internetowej,
2) najnowszej wersji przeglądarki internetowej,
3) aktywnego konta poczty elektronicznej (adresu e-mail) w celu uzyskania potwierdzenia zapisu.

[Awarie, brak funkcjonalności technicznych, błędy techniczne]
19. Organizator nie zapewnia, że korzystanie z jego stron internetowych będzie wolne od awarii oraz przerw technicznych.

20. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości korzystania ze strony internetowej, niedziałające urządzenie czy oprogramowanie, jak również za działanie aplikacji dostarczanych przez zewnętrznych dostawców (e-mail czy system płatności). Zauważone problemy można zgłaszać Organizatorowi do 7 dni przed określonym Wydarzeniem lub do dnia zapisów, w zależności od tego, która data jest wcześniejsza.

21. Organizator zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia lub ograniczenia dostępu do jego stron internetowych w dowolnym momencie, bez konieczności wcześniejszego powiadomienia zapisujących się uczestników Wydarzenia. Organizator dołoży przy tym starań, aby jak najszybciej przywrócić funkcjonowanie tych stron internetowych, a przerwy techniczne nie powinny wpłynąć na realizację już złożonych zapisów.

[Treści zewnętrzne]
22. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za treści i materiały zamieszczone na innych stronach internetowych, do których zapisujący się uczestnik Wydarzenia może zostać przekierowany poprzez linki umieszczone na jego stronach internetowych (np. operatorów płatności czy firm współpracujących przy organizacji wydarzenia).

IV. Organizacja i udział w Wydarzeniu

[Forma Wydarzeń]
23. Organizator przeprowadza Wydarzenia, co do zasady, w formie stacjonarnej (na miejscu). Jeśli określone Wydarzenie odbywa się on-line lub Organizator zapewnia możliwość udziału w Wydarzeniu w formie hybrydowej (zarówno stacjonarnie, jak i on-line), wyraźnie informuje o tym zapisujących się uczestników Wydarzenia.


[Zmiana niektórych warunków Wydarzenia – accidentalia negotii]
24. Jeśli na etapie zapisów Organizator nie podał dokładnej lokalizacji Wydarzenia, informuje o tym zapisanych uczestników przez uzupełnienie informacji na podstronie danego Wydarzenia.

25. Organizator może zmieniać, w tym uzupełniać informacje podawane na podstronie danego Wydarzenia, w szczególności odnoszące się do: daty Wydarzenia, jego programu, dokładnej lokalizacji, prelegentów, harmonogramu, zakresu materiałów szkoleniowych lub konferencyjnych i innych, co nie powoduje zmiany wysokości opłaty.

26. Zmiana lub uzupełnienie informacji, o których mowa w pkt. 24. i 25. nie uprawnia zapisanego na dane Wydarzenie uczestnika do zwrotu uiszczonej opłaty.

[Brak udziału zapisanego uczestnika w Wydarzeniu mimo prawidłowego zapisu]
27. Brak udziału w Wydarzeniu, czy to w formie on-line czy to w formie stacjonarnej nie uprawnia uczestnika zapisanego na dane Wydarzenie do zwrotu uiszczonej opłaty.

28. W przypadku udziału w Wydarzeniu w formie on-line, zapisany uczestnik bezwzględnie zapewnia własnym staraniem, na własny koszt i ryzyko spełnienie minimalnych wymagań technicznych, o których mowa w rozdziale III. niniejszego Regulaminu.

V. Reklamacje i zwrot opłat

[Odwołanie Wydarzenia]
29. W przypadku odwołania Wydarzenia przez Organizatora, do czego zachowuje on zawsze prawo, Organizator zwraca uiszczone opłaty zapisanym uczestnikom. Odwołanie Wydarzenia skutkuje rozwiązaniem umowy o udział w Wydarzeniu. W celu zwrotu uiszczonych opłat, w ciągu 3 dni roboczych od odwołania Wydarzenia, Organizator zwraca się do zapisanych uczestników pod ich adresy pocztowe e-mail, z prośbą o podanie numerów rachunków bankowych przeznaczonych do zwrotu uiszczonych opłat.

[Odstąpienie od umowy]
30. Każdy zapisany uczestnik może odstąpić od udziału w Wydarzeniu przez wysłanie pod adres biuro@im.edu.pl informacji o odstąpieniu, do 7 dni przed datą Wydarzenia, na które się zapisał. Umowę o udział w Wydarzeniu uważa się wówczas za niezawartą. W tej sytuacji Organizator zwraca uiszczone opłaty zapisanym uczestnikom. W tym celu, w ciągu 3 dni roboczych od odstąpienia od udziału w wydarzeniu, Organizator zwraca się do zapisanego uczestnika pod jego adres pocztowy e-mail, z prośbą o podanie numeru rachunku bankowego przeznaczonego do zwrotu uiszczonej opłaty.

[Bezskuteczność odstąpienia]
31. Odstąpienie od udziału w Wydarzeniu terminie określonym w pkt. 30. jest bezskuteczne i nie uprawnia do zwrotu uiszczonej opłaty.

[Brak wpływu odstąpienia na usługi i zgody dodatkowe]
32. Odstąpienie od udziału w Wydarzeniu nie oznacza wycofania zgód zbieranych przez Organizatora przy formularzu zapisów na Wydarzenie, w szczególności: zgody na zapis na Newsletter Organizatora, zgody na wykonywanie i publikowanie wizerunku zapisanego uczestnika. Aby wycofać podawane zgody, należy wystosować odrębny e-mail pod adres biuro@im.edu.pl lub wyraźnie zaznaczyć wycofanie zgód w e-mailu z odstąpieniem.

[Dodatkowe wyłączenia odpowiedzialności Organizatora]
33. Nie uprawnia do zwrotu opłaty ani jej części niedostarczenie materiałów pokonferencyjnych lub poszkoleniowych przez Organizatora, jeśli informacji o ich dostępności dla zapisanych uczestników nie podano na podstronie danego Wydarzenia.

[Rozpatrywanie reklamacji]
34. Reklamacje można wnosić pod adresem biuro@im.edu.pl . Są one rozpatrywane w terminie 30 dni od wpływu reklamacji.

VI. Postanowienia końcowe

[Polityka prywatności, plików cookies i zasady przetwarzania danych osobowych]
35. Każdy uczestnik Wydarzenia, zapisując się na Wydarzenie, potwierdza, że zapoznał się z Polityką prywatności, zasadami przetwarzania danych osobowych przez Organizatora i zasadami korzystania z plików cookies. Zasady te znajdują się pod adresem: https://im.edu.pl/polityka-prywatnosci/ .

[Zapoznanie się z treścią Regulaminu]
36. Każdy uczestnik Wydarzenia, zapisując się na Wydarzenie, potwierdza, że zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptuje jego postanowienia, co jest warunkiem zapisu.

[Deklaracja dostępności]
37. Deklaracja dostępności cyfrowej naszych stron internetowych znajduje się pod adresem: https://im.edu.pl/deklaracja-dostepnosci/ .

[Zmiany Regulaminu]
38. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian niniejszego Regulaminu, o czym informuje na swojej stronie internetowej, w tym podstronie danego Wydarzenia. Zapisany uczestnik Wydarzenia zobowiązuje się do sprawdzania podstrony Wydarzenia w zakresie zmian lub uzupełnień warunków udziału.

39. Regulamin został przyjęty uchwałą Zarządu Instytutu Metropolitalnego i wchodzi w życie z dniem 16.08.2024 r.